Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Gökçeada Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu

CITTASLOW GÖKÇEADA EARTH MARKET PROJESİ

Projenin Adı:
CITTASLOW GÖKÇEADA EARTH MARKET

Projenin Referans Numarası:
TR22/14/ÖSMDP2/0004

Projenin Destek Programı:
Öncelikli Sektörler Mali Destek Programı-Kar Amacı Gütmeyenler

Projenin Öncelik Alanı:
•     Tarıma Dayalı Sanayi ile Tarım Alet ve Makinaları Sanayinin Geliştirilmesi
•     Bölge Turizm Olanaklarının Tanıtılması ve Alternatif Turizm Faaliyetlerinin Yaygınlaştırılması

Projenin Yararlanıcısı:
ÇOMÜ GÖKÇEADA UYGULAMALI BİLİMLER YÜKSEKOKULU

Proje İştirakçisi:
GÖKÇEADA BELEDİYESİ

Projenin Uygulanacağı Yer:
TR22 ÇANAKKALE-GÖKÇEADA

Projenin Uygun Maliyeti:
123.850,00 TL.

Güney Marmara Kalkınma Ajansı Desteği:
92.887,50 TL.

Proje Süresi:
12 ay

Projenin Genel Amaçları:
•     Gökçeada'da tarıma dayalı sanayi sektöründe faaliyet gösteren kurum ve kuruluşların pazarlama, ihracat ve yenilik kapasitelerinin artırılmasına katkı sağlamaktır.
•     Gökçeada'da tarıma dayalı sanayi sektöründe faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlar için ortak kullanım alanlarının geliştirilmesine katkı sağlamaktır.
•     Yerli ve yabancı turistlerin Gökçeada'ya ilgisini artırabilecek, adaya marka değeri katabilecek tarihi, kültürel ve coğrafi değerleri tanıtmaktır.
•     Gökçeada'da turizm sezonunun uzatılması amacıyla agro-turizm, gastro-turizm ve alternatif turizm çeşitlerini yaygınlaştırmaktır.

Projenin Özel Amaçları:
•     Gökçeada tarım ürünleri için ulusal ve uluslararası marka imajı ve yeni piyasa oluşturmak için ortak pazarlama, strateji, organizasyon oluşturmaktır.
•     Gökçeada'daki doğal güzelliği, kültürel değerleri ve adaya özgü aktiviteleri ön plana çıkararak turizm potansiyelini hayata geçirmektir.
•     Gökçeada'nın tarihi varlıkları ve gastronomi turizmi gibi kültürel değerlerini ön plana çıkararak ada turizm olanaklarının pazarlanmasına katkı sağlamaktır.

Projenin Hedef Grupları:

•     Cittaslow Gökçeada Earth Market Organizasyonu'na Katılan Gökçeadalı Tarım Üreticileri
•     Gökçeada Halkı
•     Gökçeada'yı Ziyaret Eden Yerli ve Yabancı Turistler
•     ÇOMÜ Gökçeada Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
•     Gökçeada Belediyesi
•     Gökçeada Sakin Şehir Derneği

Projenin Nihai Yararlanıcıları:
•     Gökçeada Halkı
•     Gökçeada'yı Ziyarete Gelen Yerli ve Yabancı Turistler
•     Gökçeada Tarım Sektörü
•     Gökçeada Turizm Sektörü
•     Gökçeada Kamu Kurumları

Projenin Beklenen Sonuçları:
•     Gökçeada tarım ürünleri için ulusal ve uluslararası marka imajı ve yeni piyasa oluşturmak için ortak pazarlama, strateji, organizasyon gerçekleştirilmiştir..
•     Gökçeada'daki doğal güzelliği, kültürel değerleri ve adaya özgü aktiviteleri ön plana çıkararak turizm potansiyeli hayata geçirilmiştir.
•     Gökçeada'nın tarihi varlıkları ve gastronomi turizmi gibi kültürel değerleri ön plana çıkarılarak ada turizm olanaklarının pazarlanmasına katkı sağlanmıştır.

Projenin Temel Faaliyetleri:
•     Proje Ekibinin ve Ofisinin Oluşturulması
•     Proje Tanıtım Toplantısı
•     Proje Web Sayfası
•     Cittaslow Gökçeada Earth Market Alanının Düzenlenmesi
•     Cittaslow Gökçeada Earth Market Katoloğu
•     Cittaslow International General Assembly & Int'l Expo in Milano
•     Cittaslow Gökçeada Earth Markets & Aile Çiftçiliği Kongresi
•     Proje Kapanış Toplantısı