Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Gökçeada Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu

[Öğrenci] Uzaktan Öğretim Hakkında Sıkça Sorulan Sorular ?

Soru 1 : ÜBYS https://ubys.comu.edu.tr Parolamı unuttum ne yapmayalım ?

Cevap : ÇOMÜ Tek Hesap servisi üzerinden (https://hesap.comu.edu.tr) parolanızı yenileyebilirsiniz. Not: Kullanıcı Adınız TC. Kimlik numaranızdır. Yurt dışında sms alamayan öğrencilerimiz bidb@comu.edu.tr adresine  kimlik fotoğrafları ile  e-posta gönderirler ise yardımcı olmaya çalışırız.

Soru 2 :  Canlı derslere katılamam için gereken Microsoft Teams Ekip kodu nedir ? Nereden bulurum ? 

Cevap : Teams ekip kodu canlı derslere katılamanızı sağlayan Öğretim elemanı tarafından oluşturulan koddur. Öğretim elemanları her ders için ayrı ekip kodları oluşturarak, ÜBYS üzerinden kurumsal mail adresinize (öğrencinuaranız@ogr.comu.edu.tr) e-posta olarak atabilir veya ÜBYS üzerinden mesaj olarak gönderebilir.  Ayrca ekip kodlarını, ÜBYS - Uzaktan Öğretim modülü üzerinden 1.Hafta ders içeriğine açıklama olarak ekleyebilirler. 

Soru 3: Üniversite e-posta adresim nedir ? E-Posta Gelen kutusuna nasıl bakarım ?

Cevap : E-posta adresiniz öğrenci-numaranız@ogr.comu.edu.tr olarak tanımlanmıştır. E-Postanıza https://ogr.comu.edu.tr adresinden ulaşıp gelen kutunuzu kontrol edebilirsiniz.  Parolanız ÜBYS parolanızdır.

Soru 4: Üniversite e-posta kullanıcı adım ve parolam nedir ? 

Cevap : Üniversite e-posta adresini öğrenci-numaranız@ogr.comu.edu.tr olarak tanımlıdır. Parolanız ÇOMÜ Tek Hesap parolasıdır. Parolanızı unuttuysanız https://hesap.comu.edu.tr adresinden yenileyebilirsiniz. Not: E-posta kullanıcı adınız sadece öğrenci numaranızdır. Giriş yaparken @ogr.comu.edu.tr yazmanıza gerek yoktur. 

Soru 5: Microsoft Teams nasıl kayıt olurum ? 

Cevap : https://www.microsoft.com/tr-tr/education/products/office/default.aspx bu bağlantıdan kayıt olabilirsiniz. Unutmayın e-posta adresiniz öğrenci-numaran@ogr.comu.edu.tr olarak tanımlanmıştır. Adresi yanlış yazarsanız kayıt olamazsınız. 

 Not : Videomuzu izleyerek tüm adımları öğrenebilirsiniz. https://www.youtube.com/watch?v=lkwsKUdnGps

Soru 6 : İki farklı bölümde okuyorum iki öğrenci numaram var. İkisiyle de Microsoft Office 365 programına kayıt olmam gerekir mi ? 

Cevap : Biri ile kayıt olmanız yeterlidir. Tüm derslere o hesap ile ulaşabilirsiniz. Önemli olan Öğretim Elemanın size göndereceği ekip kodu ile derse katılmanız.

Soru 7: Senkron (eş zamanı uygulama) canlı süresince kamera ve mikrofonlarımız aktif olacak mı ?

Cevap : Canlı dersleri (Toplantı) Öğretim Elemanı başlatmakta ve ders süresince kameranızı dersin hocası yönlendirmediği sürece aktif etmeyiniz. Gerekmediği müddetçe kamera ve mikrofonunuz kapalı tutulmalıdır. Dersin hocası istediği takdirde kamera ve mikrofonları toplu ya da bireysel olarak kapatma yetkisine de sahiptir. 

Soru 8: Senkron (eş zamanı uygulama) canlı derse katılamadım sonra izleyebilecek miyim ?

Cevap : Canlı dersleri Öğretim Elemanı tarafından bitirildikten 2 saat sonra ders ekranında kaydı bulunacaktır. Dersi sonradan izleyebilirsiniz.

Soru 9: Asenkron (eş zamanlı olmayan) uygulama  nasıl kullanacak ?

Cevap : https://ubys.comu.edu.tr adresin öğrenci bilgi ekranı menüsünden aldığınız dersler üzerine tıklanarak ders detayları sayfasından haftalık ders içeriğini ve ödevlerinizi görebilirsiniz. 

Soru 10: ÜBYS Sistemi üzerinden ders materyallerini indiremiyorum ne yapmam gerek ? 

Cevap : Ders materyali yüklenmiş ama öğrenci ile paylaşılmamış olabilir, bu konuda öncelikle arkadaşların ile iletişime geçmek olacaktır. Eğer arkadaşlarında yüklenen ders materyalini indirememişse Öğretim Elamanı (Hocanız) ile iletişim kurmanız gerekmekte. ÜBYS üzerinden ders veren Öğretim Elemanına mesaj gönderebilirsiniz. Eğer arkadaşların materyali indirmiş ama sen indiremiyorsan bilgisayarında veya akıllı telefonun yüklenen materyali desteklemiyor olabilir.

Soru 11: ÜBYS Sistemi üzerinden ders materyalleri yüklenmemiş ne yapmam gerek ? 

Cevap : Ders materyalleri hocalarımız tarafından hazırlanmaya devam ediyor. Dersi veren Öğretim elemanına ÜBYS üzerinden mesaj göndererek ne zaman yükleneceğini hakkında bilgi alabilirsiniz.

Soru 12: ÇOMÜ Tek Hesap sisteminde parola alırken LDAP kaydı bulunamadı hatası alıyorum ne yapmam lazım ? 

Cevap : Bu durumda yapabileceğiniz bir şey yok bidb@comu.edu.tr adresine öğrenci numaranız cep telefonunuz ve TC. Kimlik numaranız ile LDAP kaydı hatası alıyorum demeniz yeterli.